5 błędów popełnianych przy wyborze ubezpieczenia
Zawarcie umowy ubezpieczenia życiowego lub innego to poważna procedura, do której trzeba podejść z należytą starannością. Niestety na typ etapie może dochodzić do różnego rodzaju błędów, które mogą mieć naprawdę poważne konsekwencje. W najgorszym przypadku może Cię dotyczyć problem niewypłacenia zgromadzonych środków. Czego koniecznie należy się wystrzegać?
Nieznajomość warunków umowy ubezpieczeniowej
Podczas analizowania umowy w obecności specjalisty warto zwrócić uwagę na takie parametry jak okres karencji oraz wyłączenia odpowiedzialności.
Jeśli którykolwiek z tych zapisów będzie dla Ciebie niekorzystny, to może to wpłynąć na wysokość wypłacanych środków.
Zbyt wąski zakres ubezpieczenia
Potrzeby życiowe są różne, a poza tym mogą one zmieniać się w czasie.
Dlatego zakres ubezpieczenia życiowego czy jakiegokolwiek innego trzeba dostosowywać do realnych oczekiwań.
Na przykład, jeśli wiadomo, że wykonuje się dużo zajęć poza domem, to suma ubezpieczenia życiowego musi być wyższa, bo jest większe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku.
Nieszczerość w formularzu lub podczas wywiadu wstępnego
Przy ustalaniu warunków ubezpieczenia pojawiają się pytania o stan zdrowia. Kwestionariusz medyczny należy wypełniać zgodnie ze stanem faktycznym.
Kłamstwo nie popłaca. Jeśli zatai się jakieś istotne informacje, może to skutkować brakiem wypłaconego świadczenia w przyszłości.
Za wysoka składka za niesatysfakcjonujący zakres
Nie każde ubezpieczenie sprawdzi się u każdej osoby. Niekiedy składka u konkurencyjnego ubezpieczyciela może być o wiele korzystniejsza niż u wybranego.
Dlatego zawsze warto mieć w zanadrzu różne opcje. Wybierając takie miejsca jak JUSZKIEWICZ UBEZPIECZENIA, zyskujesz dostęp do oferty od różnych wiodących firm ubezpieczeniowych. Tym samym masz pełen wachlarz możliwości.
Specjalista pomoże Ci w dobraniu najkorzystniejszej oferty.
Niemożność skontaktowania się w sprawie ubezpieczenia
Dyspozycyjność to bardzo ważna rzecz.
Ubezpieczony nigdy nie powinien mieć problemu ze skontaktowaniem się z oddziałem lub biurem ubezpieczeniowym. Czy to będzie kontakt telefoniczny, mailowy, czy osobisty – musi to być zawsze możliwe. Klient musi mieć poczucie, że w razie problemów czy chęci zmiany warunków umowy będzie mógł liczyć na wsparcie po drugiej stronie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana