Czy warto zlecić produkcję kontraktową suplementów diety?
Po suplementy diety sięga dwie trzecie dorosłych Polaków. Wynika to ze wzrostu świadomości na temat profilaktyki zdrowotnej i przykładania coraz większej wagi do zdrowego trybu życia. Nie powinno więc dziwić, że wartość rynku suplementów diety w naszym kraju już od lat liczy się w miliardach złotych, a każdy rok przynosi nowe rekordy. I nic nie wskazuje na to, aby tendencja miała się odwrócić.
Polacy kupują różnorodne suplementy diety. W okresie jesienno-zimowym najlepiej sprzedają się preparaty witaminowe, seniorzy uzupełniają dietę suplementami pomagającymi w unikaniu problemów z układem nerwowym i trawiennym, a sportowcy i bywalcy siłowni sięgają po białkowe odżywki, pomagające w budowie i regeneracji mięśni. Nie brakuje również suplementów wspierających zdrowy rozwój dzieci i młodzieży.
Wejście na ten rynek może być więc bardzo dobrym pomysłem, jednak rozpoczęcie produkcji to nie lada wyzwanie. Producentowi suplementów diety niezbędne są specjalistyczne laboratoria, wyposażone w nowoczesny sprzęt. Niewiele też zdziałamy bez wykwalifikowanego i doświadczonego personelu. Tego wszystkiego nie da się zorganizować z dnia na dzień i za niewielkie pieniądze.
Produkcja kontraktowa, czyli alternatywa dla budowy własnego zaplecza
Produkcja kontraktowa suplementów diety to coraz popularniejsza forma outsourcingu. Na czym polega? – Na tym, że firma chcąca zaoferować klientom nowy suplement pod swoją marką zleca jego produkcję innemu przedsiębiorstwu, specjalizującemu się w realizacji zleceń tego rodzaju – tłumaczy przedstawiciel firmy Exim Pharma, zajmującej się produkcją kontraktową.
Taki partner dostarczy rozwiązania, dzięki którym możliwe będzie dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zaproponuje preparaty o różnych właściwościach i o różnych formach podania – takich jak tabletki powlekane i niepowlekane, kapsułki twarde i miękkie, syropy i proszki do rozpuszczania w wodzie.
Doświadczony producent przeprowadzi też zleceniodawcę przez kolejne etapy wytwarzania i wprowadzania do obrotu nowego suplementu diety. Od opracowania składu, przez produkcję suplementu, po wdrożenie działań marketingowych. To wszystko da realną szansę na osiągnięcie sukcesu na rosnącym, ale także coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana