Czym warto się kierować przy wyborze usług księgowych?
Korzystanie z usług biura rachunkowego to rozwiązanie, które wybiera wielu przedsiębiorców niezależnie od tego, jak dużą firmę prowadzą. Outsourcing w tym zakresie polega przede wszystkim na prowadzeniu ksiąg rachunkowych. Aby jednak właściciel działalności gospodarczej był zadowolony, musi znaleźć biuro, które spełni jego oczekiwania. Jakimi kryteriami się kierować, poszukując zewnętrznych usług księgowych?
Opinia ważniejsza niż cena
Często zdarza się tak, że osoby, które poszukują księgowej, kierują się przede wszystkim ceną. Rzeczywiście średnie miesięczne koszty są ważne, zwłaszcza u początkujących przedsiębiorców, jednak trzeba pamiętać, że wiąże się z tym jakość. Otóż wyjątkowo niska cena obsługi kadrowo-płacowej w Gdańsku lub w innym mieście powinna być alarmująca. Wówczas trzeba zastanowić się, czy takie biuro rachunkowe zagwarantuje bezpieczeństwo i będzie realizowało swoje zadania poprawnie i w wyznaczonych terminach.
W weryfikacji powyższych aspektów z pewnością pomoże zapoznanie się z opiniami dotyczącymi wybranej placówki. W pierwszej kolejności warto oczywiście zasięgnąć porady u rodziny lub znajomych. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Wówczas najlepiej sprawdzić, opinie o usługach księgowych w Internecie. Najczęściej bowiem zdarza się tak, że to niezadowoleni klienci dzielą się swoimi doświadczeniami. Dzięki ich historiom można uniknąć nieudanej współpracy i narażania firmy na straty finansowe i inne problemy.
Co jeszcze jest ważne podczas wyboru biura rachunkowego?
Przedsiębiorcy, którzy poszukują dobrej księgowej, powinni zweryfikować kompetencje osób pracujących w danej placówce. O to, jak to zrobić, zapytaliśmy specjalistę z biura rachunkowego na Ujeścisku w Gdańsku:
- Pytanie o kwalifikacje osób pracujących w biurze księgowym jest całkowicie normalne. Przed podjęciem współpracy warto dowiedzieć się, jak długo księgowi pracują w swoim zawodzie, jakie mają doświadczenie i czy współpracowali już z firmami o podobnym profilu gospodarczym.
Dla wielu przedsiębiorców istotne może być też to, w jakich godzinach pracuje biuro i jak wygląda ewentualny kontakt telefoniczny czy mailowy (w tym czas na uzyskanie odpowiedzi). Podczas takiej rozmowy można również zadać inne pytania, które nurtują pracowników firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana