Artykuł sponsorowany

Jak wprowadzić firmę na giełdę?

Jak wprowadzić firmę na giełdę?

Posiadasz własną firmę? Dostrzegasz prężny rozwój i sukcesy biznesowe przedsiębiorstwa? Z pewnością chcesz zarabiać więcej, budować silną pozycję i rozpoznawalność marki. Nadszedł czas na zadanie sobie pytania: co dalej? Możliwe, że  czas wejść na giełdę papierów wartościowych. Przeczytaj artykuł, a dowiesz się, w jaki sposób przekształcić swoją firmę w spółkę giełdową, dzięki czemu będziesz mógł czerpać korzyści z funkcjonowania na GPW!

Przygotowanie i przeprowadzenie procesu wprowadzania firmy na giełdę

Aby zadebiutować na GPW, należy założyć spółkę akcyjną lub przekształcić firmę w tego typu podmiot. Następnie uchwala się ofertę publiczną akcji i ubiega się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu. Konieczne jest sporządzenie prospektu emisyjnego. W tym calu należy podjąć współpracę z wybraną firmą inwestycyjną. Będzie ona koordynować ofertę i pośredniczyć w oferowaniu akcji. Oprócz tego przydatna jest pomoc doradcy prawnego, np. Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Gessel w Warszawie oraz biegłego rewidenta, odpowiedzialnego za sprawozdania finansowe.

Drugim krokiem jest przeprowadzenie procesu upublicznienia spółki na giełdzie, planując ofertę publiczną. Przeprowadza się badanie popytu na akcje, wycenia się je i dzieli na transze, kierując do określonych grup inwestorów.

Debiut na giełdzie i funkcjonowanie na rynku

Trzecim krokiem wprowadzania firmy na giełdę jest jej debiut. Koniecznym jest ubieganie się o notowanie spółki na GPW poprzez złożenie stosownej dokumentacji, łącznie ze specjalnym formularzem (wnioskiem) zgłoszeniowym do Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych. Zawiera on wszelkie informacje na temat firmy.

Krok czwarty to konieczność przestrzegania zasad, procedur i regulacji prawnych, które tyczą się giełdy. Przede wszystkim na spółce leży obowiązek informacyjny. Zapewnia on dostęp do informacji na temat danej spółki. Udostępniane dane są podstawą do oceny sytuacji finansowo-gospodarczej wybranego emitenta, co może być podstawą do analizy jego rozwoju i dalszych perspektyw.

Jak widać, wejście na giełdę przez spółkę jest pracochłonne. Należy pamiętać o wielu szczegółach, krokach prawnych i konieczności udostępniania informacji na temat spółki. Chcąc czerpać korzyści z istnienia na GPW, warto ten krok podjąć.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.